از پارچه مبلی نخی برای ساخت لونه حیوانات اهلی استفاده می کنند

پایداری مالش تمام پارچه مبلی نخی تریکو و بافته شده با استفاده از متر کروک تست می شود. سه چرخه 10، 50 و 100 برای مالش موثر پارچه های بافتنی و بافته شده انتخاب می شوند.

نتایج در شکل 3 و جداول 2 و 3 نشان داده شده است. پایداری مالشی نمونه های بافتنی در مقایسه با نمونه های بافته شده بالا است.

زیرا در نمونه های بافتنی از نخ رنگ شده استفاده می شود که در مقایسه با بافتی که در آن رنگ پارچه انجام می شود، دارای خواص پایداری و استحکام بالایی است.

گاهی اوقات رنگ ممکن است به داخل پارچه نفوذ کند یا ممکن است به آن نفوذ نکند، که به راحتی می توان آن را هنگام مالش پارچه به مواد ساینده خاص جدا کرد.

همچنین اگر رنگ مورد استفاده در پارچه به رنگ های قرمز، مشکی و آبی باشد، ماندگاری مالشی این رنگ ها بسیار پایین است.

در پارچه‌های بافته شده، نخ‌ها روی سطح وجود دارند در مقایسه با ساختار بافتنی که در آن نخ‌ها در مرحله حلقه‌ای هستند که در تماس مستقیم با ساینده نیستند.

در این مجموعه از نمونه‌ها، نمونه KG2 به دلیل GSM بالا، پایداری مالشی نسبتاً پایین‌تری نسبت به دو نمونه دیگر نشان می‌دهد. GSM بالا منجر به افزایش تعداد الیاف یا نخ در ناحیه خاصی از پارچه می شود که منجر به نقاط تماس بیشتر با ساینده می شود.

در سایر نمونه‌ها، بافت ساده کمترین ثبات مالشی را نشان می‌دهد، زیرا در بافت ساده شناور وجود ندارد که منجر به تماس زیاد نخ با ماده ساینده و حذف رنگ از این نمونه می‌شود.

در نمونه بافت سبد (W1G) که شناور 2 تایی وجود دارد، 2 نخ به طور پیوسته بالا و پایین می شود که از تماس نخ با مواد ساینده جلوگیری می کند. در این گروه از نمونه‌ها، تمام بافت‌ها ساده هستند.

اما نمونه WG3 به دلیل GSM بالا در این گروه، کمترین ثبات مالشی را نشان می‌دهد. با توجه به افزایش GSM منجر به افزایش عدد می شود.

الیاف نخ که منجر به نقاط تماس بیشتر با مواد ساینده می شود، منجر به پایداری مالش پایین می شود. نمونه WG2 دارای جداول روش تست GSM کم است.