با نخود حبوبات می توان پفیلا درست کرد

نخود حبوبات که به آن نخود باغی نیز می گویند، گیاه علفی یکساله از خانواده Fabaceae است که تقریباً در سراسر جهان برای دانه های خوراکی خود رشد می کند.

نخود فرنگی را می توان تازه، کنسرو شده یا منجمد خریداری کرد و معمولاً از نخود خشک در سوپ استفاده می شود. برخی از انواع، از جمله نخود شکری و نخود برفی، غلاف هایی را تولید می کنند.

که خوراکی هستند و به صورت خام یا پخته مانند لوبیا سبز مصرف می شوند. آنها در غذاهای شرق آسیا محبوب هستند. رشد گیاهان نسبتاً آسان است و دانه ها منبع خوبی از پروتئین و فیبر غذایی هستند.

در حالی که منشا نخود اهلی به طور قطعی مشخص نشده است، نخود یکی از قدیمی ترین محصولات کشت شده است. این گیاه وحشی بومی منطقه مدیترانه است و بقایای باستانی مربوط به اواخر دوره نوسنگی در خاورمیانه یافت شده است.

استعمار اروپا این محصول را به دنیای جدید و سایر مناطق در سراسر جهان معرفی کرد. در اواسط دهه 1800، نخود فرنگی در یک باغ صومعه در اتریش توسط راهب گرگور مندل در مطالعات پیشگامانه خود در مورد ماهیت وراثت مورد استفاده قرار گرفت.

قسمت خنک فصل رشد به نفع رشد و نمو است و نخود فرنگی گاهی در زمستان و اوایل بهار در آب و هوای گرم تر کشت می شود. شایع ترین بیماری هایی که نخود را تحت تاثیر قرار می دهند پوسیدگی ریشه، سفیدک پودری و چندین بیماری ویروسی هستند.

گونه های پر رشد شامل کوتوله، نیمه کوتوله، دنباله دار، صاف دانه و دانه چین دار است. فرآیندهای کنسرو کردن و انجماد بر اساس تنوع، اندازه گیاه، شکل و اندازه غلاف ها و دوره بلوغ متفاوت است.