با چای ترش خشک می توان لواشک و ترشک درست کرد

چای که با خیساندن برگ های خشک شده در آب تهیه می شود، یکی از قدیمی ترین نوشیدنی های روی کره زمین است. از گونه های گیاهی کاملیا سیننسیس مشتق شده است.

انواع مختلفی از چای وجود دارد که از چای ترش خشک خالص تا ترکیبات گیاهی را شامل می شود. برخلاف قهوه، این نوشیدنی با طراوت کاربردهای زیادی مانند تسکین گلو درد، ایجاد تکان کافئین در صبح و کمک به خواب شبانه دارد.

از چای ماچا ساخته شده برای مراسم چای ژاپنی گرفته تا چای شیرین قدیمی که در جنوب یافت می شود، بسیاری از انواع چای گزینه جذابی برای هر منوی هستند.

اگرچه انواع مختلفی از چای وجود دارد، برخی از رایج ترین انواع آن عبارتند از چای سیاه، چای سبز، چای سفید، چای اولانگ، چای گیاهی، چای رویبوس و چای پوئر. مشخصات طعم و مزایای زیادی برای هر نوع وجود دارد.

و معمول است که طعم های دیگر با این چای ها ترکیب شوند تا طعم جدیدی ایجاد کنند. به عنوان مثال، چای همیشه محبوب ارل گری ترکیبی از چای سیاه و روغن ترنج است و می تواند با چای های سبز، اولانگ، سفید و پوئر نیز ترکیب شود.

ما فهرستی از انواع مختلف چای را با بینش ترکیبات، طعم‌ها و ترکیبات محبوب آنها گردآوری کرده‌ایم. چای سبز محبوب‌ترین چای در سراسر جهان است. غیر اکسیده است و کافئین کمتری نسبت به چای سیاه دارد.

برگ های کاملیا سیننسیس را می چینند، خشک می کنند و برای جلوگیری از اکسیداسیون تحت عملیات حرارتی قرار می گیرند. در چین، مردم اغلب برگ‌های تابه‌ای را آتش می‌زنند که رنگ سبز تیره‌تری ایجاد می‌کند.

در ژاپن، مردم معمولاً آنها را بخارپز می کنند و سایه سبز روشن تری به دست می آورند. چای سبز به دلیل ترکیبی که دارد، فواید زیادی برای سلامتی برای مبارزه با ویروس ها و جلوگیری از مشکلات سلامتی در آینده دارد.