حوله تن پوش لایکو را می توان برای درمان بیماری پوستی استفاده کرد

حوله ها اغلب مرطوب، گرم و جاذب هستند و بنابراین محیط مناسبی برای رشد باکتری ها می شوند. کارشناسان می گویند هر بار که از حوله استفاده می کنید.

باکتری های طبیعی پوست شما به سطح آن منتقل می شوند. بیشتر اوقات، حوله تن پوش لایکو را در حمام‌های تاریک می‌گذاریم تا در معرض باکتری‌های بیماری‌زا قرار بگیرند.

در یک مطالعه، چارلز گربا، میکروبیولوژیست دانشگاه آریزونا، دریافت که 90 درصد حوله های حمام آلوده به باکتری های کلیفرم هستند در حالی که 14 درصد آنها حامل E coli هستند.

بسیاری از ما ممکن است ناآگاهانه از چنین حوله هایی استفاده کنیم، اما در این فرآیند باکتری به بدن می مالد که مضر است. نیازی به گفتن نیست، اگر از حوله کثیف برای خشک کردن بدن خود استفاده کنید.

تمام تلاش شما برای تمیز نگه داشتن خود بیهوده می شود، به همین دلیل است که محققان شستن مکرر حوله ها را برای جلوگیری از عفونت پیشنهاد می کنند.

این چیزی است که متخصصان بر آن تاکید دارند. طبق گفته موسسه نظافت آمریکا، حوله های خود را بعد از سه تا پنج بار استفاده معمولی بشویید.

اما به گفته Gerba، باکتری ها می توانند از مواد شوینده معمولی زنده بمانند، بنابراین بهتر است همانطور که در مقاله time.com ذکر شد، آنها را در آب گرم با مواد شوینده حاوی سفید کننده اکسیژن فعال بشویید.

این بدان معناست که حوله مرطوب را در حمام آویزان یا در ماشین لباسشویی قرار ندهید. آنها را در خشک کن قرار دهید یا در اتاقی با تهویه زیاد آویزان کنید تا از رشد باکتری ها و کپک ها جلوگیری کنید.

در وبلاگ خود، لورین لی، آرایشگر خانگی، استفاده از یک فنجان سرکه سفید با مواد شوینده را برای حذف زباله های شیمیایی و آب سختی که ممکن است در الیاف حوله گیر کرده باشد، پیشنهاد می کند.