خرمالو خشک بسته بندی 100 گرمی

خرمالو خشک بسته بندی ۱۰۰ گرمی:

خرمالو یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستانی است که به دلیل طعم شیرین و عسلی و ظاهر دوست داشتنی نارنجی رنگش شناخته شده است. این میوه اصالتا چینی است و محبوب ترین انواع آن شامل خرمالوی هاچیا و خرمالوی فویو است.خرمالو ترکیبات مغذی فراوانی در خود گنجانده و برای سلامتی بسیار مفید است.

خرمالو خشک:

خرمالو میوه‌ا‌ی بسیار خوشمزه است. از این میوه در تهیه غذاهای مختلف، کیک‌ها و دسرها، استفاده می‌شود. طبع خرمالو گرم و تر است و یکی از بهترین میوه‌ها برای استفاده در فصول سرد است. خواص خرمالو خشک شده بسیار زیاد است و چون به محض رسیدن، خراب می‌شود و ممکن است در حین جا به جایی آسیب ببیند، تولیدکنندگان، آن را به صورت نرسیده از درخت می‌چینند؛ اگر بخواهند زودتر برسد و از آن استفاده کنند، در جای گرم، و در غیر این صورت، در جای سرد از آن نگهداری می‌کنند.

خرمالو خشک بسته بندی شده شامل 100گرم خرمالوی خشک شده از بهترین میوه های خطه شمال کشور است که در بسته بندی جذاب و بصورت کاملا بهداشتی تقدیم شما میگردد. از خواص خرمالو خشک میتوان به موارد زیر اشاره کرد: ارزش غذایی بسیار بالا درمان کم خونی کمک به هضم غذا سرشار از آنتی اکسیدان تقویت بینایی کاهش فشار خون تقویت کننده قلب و سیستم ایمنی بدن می باشد.

خرمالو دارای مقادیر بالای پتاسیوم و قند های طبیعی است که باعث افزایش انرژی می شوند و برای رفع خستگی در بندسازان و ورزشکاران موثر می باشد, علاوه بر این خرمالو برای جلوگیری از دست دادن مواد مغذی در ورزشکاران مفید است . رنگ نارنجی خرمالو ناشی از همین انتی اکسیدان بتاکاروتن است که باعث سلامتی چشم میشود.

خرمالو خشک بسته بندی 100 گرمی

خواص خرمالو خشک

خواص خرمالو خشک خواص خرمالو خشک:

تأثیر خرمالو خشک در درمان کم‌خونی :

میوه خشک خرمالو سرشار از آهن است و خواص شگفت‌انگیزی در درمان کم خونی دارد. ویتامین C موجود در خرمالو خشک به جذب هرچه بهتر آهن در بدن، کمک می‌کند. آهن ماده‌ای مهم برای رشد بدن و حفظ سلامت مو است. آهن سبب اکسیژن رسانی به سلول‌های بدن می‌شود. آهن ماده‌ای ضروری برای انتقال پیام‌های عصبی و خون‌رسانی به سلول‌های بدن می‌شود. خرمالو خشک مقادیر بالای آهن دارد و منبع بسیار خوبی برای تأمین این ماده برای بدن است.

خواص خرمالو خشک برای هضم غذا:

خرمالو خشک سرشار از فیبر است و هضم غذا را راحت می‌کند. این ماده به توده‌ای شدن غذا در معده کمک می‌کند و حرکت توده‌ی غذا از معده به روده را بهبود می‌بخشد؛ این امر منجر به تقویت سلول‌های معده و روده می‌شود و عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می‌بخشد. فیبر نقش مهمی در هضم و جذب غذا دارد. از خواص خرمالوی خشک شده ، می‌توان به کمک در افزایش عملکرد معده و روده، اشاره کرد. خرمالو خشک یبوست را رفع می‌کند و از آسیب رساندن به سلول‌های عصبی روده، جلوگیری می‌کند. اگر همراه با مصرف خرمالو خشک، آب ولرم بنوشید، تأثیر آن در رفع یبوست بیشتر می‌شود. خواص بی‌نظیر خرمالو خشک سبب هضم کامل غذا می‌شود و فیبر موجود در آن، عمل دفع را بهبود می‌دهد؛ این امر موجب دفع چربی و جلوگیری از انباشته شدن آن در بدن می‌شود. خواص خرمالو خشک از بروز چاقی در بدن، جلوگیری می‌کند. با خرمالو خشک بهتر ببینید خرمالوی خشک سرشار از ویتامین A است.

ویتامین A ، به تنهایی جذب بدن نمی‌شود و برای جذب به بتاکاروتن نیاز دارد. دلیل نارنجی بودن خرمالو خشک، بتاکاروتن موجود در آن است. بتاکاروتنی که در خواص خرمالو خشک است، باعث جذب ویتامین A، می‌شود. خرمالو خشک بیش از نیمی از نیاز روزانه شما به ویتامین A را رفع می‌کند. وجود ویتامین A کافی در بدن، منجر به دید بهتر در شب، ایجاد رطوبت کافی در چشم و بهبود بینایی خواهد شد. خرمالو خشک ۱۴۰۱، سرشار از آنتی‌اکسیدان از خواص خرمالو خشک ، می‌توان به داشتن مقادیر بالای انواع ویتامین، موادمعدنی و موادمغذی مورد نیاز بدن، اشاره کرد. بسیاری از ویتامین‌ها و موادمعدنی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی به شمار می‌روند. این آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن در برابر فعالیت رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد عملکرد سلول‌های بدن را مختل می‌کنند و از جذب موادغذایی مورد نیاز بدن جلوگیری می‌کنند.

این امر سبب مبتلا شدن به انواع بیماری‌ها و سرطان می‌شود. خواص خرمالوی خشک شده ، از فعالیت رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند و سلول‌های سرطانی را مهار می‌کنند. همچنین در صورت وجود التهاب در بدن، با آن مبارزه می‌کنند و عوارض ناشی از التهاب بدن را از بین می‌برند. خلاصه: خرمالو خشک منبعی غنی از فیبر است و این ماده هضم غذا را آسان می‌کند. این میوه خشک مقادیر بالای ویتامین A دارد و برای تقویت بینایی استفاده می‌شود. همچنین دارای آنتی‌اکسیدان‌های قوی برای بالا بردن قدرت ایمنی بدن است.

فواید خرمالو خشک و کاهش فشار خون :

فشارخون بالا سبب بروز مشکلات بسیاری می‌شود و قلب را مجبور به فعالیت بیشتر، می‌کند. فشارخون بالا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و سکته را افزایش می‌دهد. ایجاد تغییری مناسب در رژیم غذایی روزانه، می‌تواند تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک کند. خرمالو خشک، حاوی مقادیری تانن است که می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. این ماده در خرمالوهای سفت‌تر، بیشتر وجود دارد. نتایج نشان داده شده در تحقیقات به بررسی بیشتری نیاز دارند و هنوز به طور قطعی بیان نکرده‌اند که خرمالو خشک کاملا فشارخون را درمان می‌کند. خلاصه: خرمالو خشک شده از رسوب چربی در خون جلوگیری می‌کند و سبب کاهش فشار خون می‌شود.

خواص چشمگیر خرمالو خشک در تقویت قلب :

قلب یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است و همان‌طور که می‌دانید وظیفه آن خون‌رسانی به اعضای بدن است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خرمالو خشک، از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کنند. همچنین خواص میوه خشک خرمالو در کاهش کلسترول و فشار خون، منجر به بهبود عملکرد قلب می‌شود. خرمالو خشک شده، میوه‌ای خوشمزه و مفید برای تقویت قلب شما است. از خوردن آن غافل نشوید. خرمالو خشک، محافظت کننده‌ای قدرتمند خواص میوه خشک خرمالو دارای مقادیر ویتامین C است که تأثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. ویتامین C با داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده، سرماخوردگی و آنفولانزا را درمان کرده و از بروز بیماری‌های جدی، جلوگیری می‌کند. خرمالو خشک نقش مهمی در حفظ ایمنی بدن دارد. این میوه خشک پرخاصیت سبب التیام زخم و بهبود التهاب و خونریزی لثه می‌شود. خرمالو خشک با تقویت دستگاه ایمنی بدن از ایجاد تومور و سرطان، جلوگیری می‌کند. این میوه خشک سبب تقویت قلب شده و مانع از بروزی مشکلات قلبی می‌شود. میوه خشک خرمالو با مقادیر بالا ویتامین C باعث از بین رفتن سلول‌های سرطانی و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود. انرژی خود را با خرمالوی خشک تأمین کنید از خواص خرمالوی خشک شده می‌توان به داشتن مقادیر خوبی از کربوهیدرات، اشاره کرد. کربوهیدرات موجود در خرمالو خشک، منجر به حفظ انرژی مورد نیاز بدن می‌شود. ایجاد انرژی مورد نیاز بدن، سبب شادابی و طراوت می‌شود. انرژی موجود در تکه‌های خشک شده خرمالو، به رفع خستگی و افسردگی کمک می‌کند. این میوه خشک و خوشمزه، سرشار از ویتامین‌ها و موادمعدنی مورد نیاز بدن است. خرمالو خشک با داشتن قند طبیعی، می‌تواند یک میان‌وعده مفید و مقوی برای تمامی سنین باشد. این میوه خشک به حفظ انرژی کودکان، ورزشکاران و سالمندان، کمک بسیاری می‌کند.

.

خرمالو خشک کرده

خرمالو خشک کرده خرمالو خشک کرده:

نحوه خشک کردن خرمالو بعد از اینکه خرمالو‌های مناسب را تهیه کردید، آن‌ها را بشویید و به صورت حلقه‌ای برش دهید. دقت کنید که حلقه‌های بریده شده، زیاد کلفت نباشند و ضخامت آن‌ها به اندازه نیم سانت باشد. قبل از خشک کردن خرمالوها، می‌توانید آن‌ها را متناسب با سلیقه خود، در موادی مانند آب لیمو، شکر نارگیل، دارچین، جوز هندی و نمک دریایی غلتانده و مزه‌های دلچسب و متفاوتی به خرمالو‌ها اضافه کنید.

معمول‌ترین و ابتدای‌ترین روش خشک کردن خرمالو، استفاده از آفتاب است. اگر در یک منطقه آفتاب خیز زندگی می‌کنید، به راحتی می‌توانید با چیدن حلقه‌های خرمالو در یک سینی و قرار دادن آن در زیر نور آفتاب، آن‌ها را خشک کنید. بهتر است نکات بهداشتی برای خشک کردن خرمالو را رعایت کنیم. برای جلوگیری از ورود حشرات و حیوانات می‌توان خرمالو‌ها را در سینی چید و روی آن یک توری کشید و با خیال راحت به خرمالو‌ها اجازه دهیم خودشان خشک شوند.

خرمالو خشک گیلانی

خرمالو خشک گیلانی خرمالو خشک گیلانی:

خرید عمده خرمالو خشک گیلانی یکی از پرفروش ترین ارقام میوه خشک بازار گیلان می باشد که به صورت فله و بسته بندی شده در بازار عرضه می شود. قیمت خرمالو خشک شده به فاکتورهای متعددی از جمله کیفیت، نوع بسته بندی، قیمت خرمالو، بازه زمانی خرید، رنگ، طعم و غیره بستگی دارد. نحوه خشک کردن نیز یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت خرمالو خشک شده در بازار می باشد. این محصول به دو صورت سنتی با کمک آفتاب و صنعتی با استفاده از دستگاه، خشک می شود. معمولا قیمت خرمالو خشک شده با دستگاه بالاتر از نمونه دیگر می باشد. همخوانی عرضه و تقاضا نیز تاثیر بسزایی بر روی قیمت خرمالو خشک شده دارد. در صورتی که عرضه این محصول کمتر از تقاضا برای خرید باشد، قیمت خرمالو خشک شده به صورت لحظه ای افزایش پیدا می کند.

خرید خرمالو خشک درسته

خرید خرمالو خشک درسته خرید خرمالو خشک درسته:

امروزه در تولید و پخش محصولاتی همچون خرمالو خشک درسته افراد و دلالان زیادی فعالیت دارند که هر کدام به نوعی دنبال سود از کار خود هستند. در این بحث، بخش زیادی از بازار عمده ی فروش و خرید خرمالو خشک در دست خود تولید کنندگان بوده و بسیاری از تولید کنندگان محصولات خودشان‌ را به صورت غیر حضوری و از طریق سایت های اینترنتی به بازار ارائه می دهند.خرمالو خشک شده به صورت دست‌چین از مرغوب‌ترین مزارع برای شما فراهم شده است .

خرمالو خشک درسته تزئینی

خرمالو خشک درسته تزئینی خرمالو خشک درسته تزئینی:

در برخی کارخانه ها خرمالو خشک درسته تزئینی را با دستگاه میوه خشک کن تولید می کنند. این محصول را می توان در مایکروفر یا روی شوفاژ منزل خود درست کرد به طوری که ابتدا بعد از شستشو به حلقه های مساوی تقسیم کنید تا همزمان خشک شوند و سپس دورن سینی فر قرار دهید و در 100 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و سپس بعد از گذشت 20 دقیقه دکمه خاموش را بزنید و سپس ظرف پر از خرمالو را در محل خنک بگذارید و یا اگر برق خانه شما قطع می باشد و یا هنگام فصل زمستان در صرفه جویی در مصرف انرژی می توانید خرمالوهای تکه شده را روی بخاری با شعله متوسط قرار دهید و بعد از گذشت چند ساعت محصول خشک شده آماده می باشد. افرادی که در رژیم غذایی هستند حتما این محصول را روزانه به تعداد دو یا سه عدد میل کنند زیرا در این دوران به دلیل کم خوردن برخی مواد خوراکی ممکن است بعد از چند وقت این افراد دچار پوکی استخوان یا کمبود آهن در بدن شوند که این محصول بدون چاق کردن اندامهای بدن آنان ویتامین مفید فراوانی را برای سلامت قلب و عروق آنها تامین می کند.

مشخصات خرمالو خشک درسته

مشخصات خرمالو خشک درسته مشخصات خرمالو خشک درسته:

خرمالو خشک درسته به صورت کامل و درسته خشک می شود و حالت اسلایس یا چیپسی ندارد.

برای تهیه ی خرمالو خشک درسته ابتدا خرمالو را خوب و با دقت شسته، پاک کرده و خشک می کنیم، سپس پوست خرمالو را گرفته و این پوست های خرمالو را در معرض آفتاب خشک نموده و کنار می گذاریم. خرمالوهای پوست گرفته شده را در مکانی آفتابی (که هوا در آن بایستی جریان داشته باشد) قرار می دهیم تا سطح خرمالو خشک گردد. با استفاده از دست ها خرمالو را به آرامی به شکل پنکیک فشار بایستی داد. البته نباید فشار داد تا شکسته شود.خرمالوها را دوباره به مکان آفتابی و تهویه شده قرار می دهیم. به مدت 9 روز در زیر نور آفتاب قرار میدهیم تا به طور کامل خشک شوند.

کاربرد و مصارف خرمالو خشک درسته

کاربرد و مصارف خرمالو خشک درسته کاربرد ومصارف خرمالو خشک درسته:

خرمالو خشک منبع عالی آنتی اکسیدان است. به سلامت قلب کمک می کند، به کاهش التهاب در بدن کمک می کند،خرمالو خشک سرشار از فیبراست. سلامت چشم رو حفظ می کند، از دیابت جلوگیری کرده و عوارض آن را کم می کند، خرمالو خشک از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. خطر پوکی استخوان رو کاهش می دهد، سلامت مغز را ارتقا می دهد، به پاکسازی بدن و سلامت کبد کمک می کند.

کاربردهای مختلف خرمالو:

کاربرد خرمالو در طب سنتی، مضرات استفاده ی بیش از حد خرمالو ،نکات کلیدی و مهم درباره ی خرمالو جدول ارزش غذایی خرمالو ویتامین های خرمالو مواد معدنی خرمالو از جمله کاربردهای آن است.

کاربرد خرمالوخشک در طب سنتی :

طبع این میوه در طب سنتی گرم و تر ذکر شده و مصارفی همچون رفع تیفوس ، تیفوئید، رفع آبریزش بینی، برخی سرزان ها و رفع ضعف عمومی بدن دارد. البته در طب کشورهای مختلف هم از خرمالو برای کنترل و تنظیم فشار خون و همچنین رفع سنگ کلیه و مثانه استفاده می شود.