خوراک ماهی بتا را می توان بجای سوخت خودرو استفاده کرد

همه این عوامل خارجی که بر رفتار خوراک ماهی بتا تأثیر می‌گذارند، سبک‌های دوره‌ای یا تکرارشونده دارند. بنابراین، آنها بر دریافت غذا بدون تغییر از طریق ریتم‌های چرخه‌ای و یا 24 ساعته یا به‌طور ناگهانی از طریق ریتم‌ها در سیستم‌های غدد درون‌ریز تأثیر می‌گذارند .

همه حیوانات، حتی ماهی ها، ریتم های رفتاری طبیعی، از جمله دو ریتم اصلی مصرف خوراک در ماهی را به نمایش می گذارند.

ارگانیسم‌های متعددی از جمله ماهی، ریتم‌های سالانه را در عوامل فیزیولوژیکی و رفتاری، مانند تغذیه، تولید مثل، وزن بدن، خواب زمستانی و حرکت از خود نشان می‌دهند.

این عوامل با نوسانات ترشح هورمون ها کنترل می شوند. زمان‌بندی این ریتم‌های سالانه با تغییرات در طول روز، دوره نوری یا دما مشخص می‌شود.

که نشانگر قابل اعتماد و پیش‌بینی‌کننده تغییرات فصلی در شرایط محیطی را در دسترس قرار می‌دهد ریتم های دوره ای در مهره داران به طور دقیق با عوامل محیطی محیطی مرتبط است.

بنابراین دمای محیطی و طول روز. در فصول بهار و تابستان که روزها طولانی تر و دمای بدنه های آبی بالاتر است، چندین گونه ماهی مصرف خوراک و همچنین رفتار تغذیه خود را افزایش می دهند.

اطلاعات محدودی در مورد اینکه چگونه این ریتم‌های فصلی یا دوره‌ای بر مصرف خوراک و رفتار تغذیه در ماهی تأثیر می‌گذارد، وجود دارد که نتیجه‌گیری ساده در مورد فعالیت‌های تغذیه و تغییرات فصلی مرتبط را پیچیده می‌کند.

همانطور که اکنون مطرح است، ما توصیه می کنیم که تحقیقات بیشتری در مورد تغذیه و رفتار تغذیه ماهی در رابطه با تأثیر ریتم های چرخشی انجام شود.

ریتم شبانه روزی یک ریتم طبیعی است که توسط یک ساعت بیولوژیکی روزانه تنظیم می شود که در یک تنظیم ثابت پیش می رود.