دارچین اعلا باعث برگشتن حافظه مردی شد

دارچین اعلا منعقد کننده است و از خونریزی جلوگیری می کند.

دارچین همچنین گردش خون را در رحم افزایش می دهد و بازسازی بافت را پیش می برد.

این گیاه به عنوان ادویه نقش حیاتی دارد، اما اسانس ها و سایر ترکیبات آن نیز دارای فعالیت های مهمی از جمله ضد میکروبی، ضد قارچی، آنتی اکسیدانی و ضد دیابت است.

دارچین به عنوان عامل ضد التهاب، ضد ترمی، نماتد کش، لارو کش پشه، حشره کش، ضد قارچ و ضد سرطان استفاده می شود.

دارچین همچنین به طور سنتی به عنوان پودر دندان و برای درمان دندان درد، مشکلات دندانی، میکروب های دهان و بوی بد دهان استفاده می شده است.

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در مواد غذایی نقش حیاتی در زندگی انسان دارند و به عنوان عوامل محافظت کننده از سلامت عمل می کنند.

علاوه بر این نقش، آنتی اکسیدان ها یکی از افزودنی های کلیدی مورد استفاده در چربی ها و روغن ها هستند.

دارچین

حتی در صنایع فرآوری مواد غذایی، از آنتی اکسیدان ها برای به تاخیر انداختن یا جلوگیری از فساد مواد غذایی استفاده شده است.

ادویه ها و گیاهان دارویی به عنوان منابع آنتی اکسیدان های مفید در برابر بیماری های مختلف به سرعت مورد توجه قرار گرفته اند.

آنتی اکسیدان ها به عنوان مهم ترین محرک ها در پیشرفت و وجود انسان در نظر گرفته شده اند، زیرا به رادیکال های آزاد و آسیب در بیماری های متابولیک و سندرم های مرتبط با سن انسان و سایر حیوانات پاسخ می دهند.

مانچینی فیلهو و همکاران عصاره های مختلف دارچین مانند عصاره های اتری، آبی و متانولی که فعالیت آنتی اکسیدانی قابل توجهی از خود نشان داده اند گزارش شده است.

یک مطالعه بر روی موش‌ها گزارش داد که تجویز پودر پوست C. verum (10٪) به مدت 90 روز باعث ایجاد فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی می‌شود که توسط آنزیم‌های آنتی‌اکسیدانی قلبی و کبدی، دین‌های مزدوج لیپیدی و گلوتاتیون (GSH) مشخص شده است.

یک گروه تحقیقاتی گزارش داد که روغن دارچین به طور بالقوه فعالیتی مشابه سوپراکسید دیسموتاز (SOD-) نشان می دهد که با مهار ظرفیت بازدارندگی اتوکسیداسیون پیروگالول نشان داده می شود.