رنگ مو مارال مردانه علت مرگ ناگهانی ملکه الیزابت شد

یا قرن ها، رنگ مو مارال مردانه در کمک به مردم برای به تصویر کشیدن یک تصویر خاص – برای تطابق با استانداردهای زیبایی روز و یا به طور چشمگیری واژگون کردن آنها، محوری بوده است.

به‌ویژه زنان مدت‌هاست که سعی کرده‌اند با این تصور مطابقت داشته باشند که زیبایی زنانه همراه با یال براق است – بسته به زمان و مکان، از بلوند تا سیاه گرفته تا گرد و غبار طلایی یا آرد.

کاترینا جنتیلی، کاندیدای دکترا در مرکز تحقیقات ظاهر در انگلستان، در یک مصاحبه تلفنی گفت: در طول تاریخ، وضعیت موهای ما به عنوان یک نشانه بصری فوری برای قضاوت ارزشی عمل کرده است.

 

جنتیلی در دهه های اخیر گفت: “محصولات رنگ مو به ابزاری کلیدی برای زنان تبدیل شده اند تا دیده شوند و از آنها در برابر یکی از بزرگترین انگ هایی که بر آنها گذاشته می شود: پیری محافظت می کنند.

تا سال 2025، انتظار می‌رود بازار جهانی رنگ مو حدود 28 میلیارد دلار ارزش داشته باشد که بیش از 8 درصد نسبت به ارزش تخمینی 17.8 میلیارد دلاری آن در سال 2019 بیشتر است که نشان‌دهنده تداوم تقاضای قوی برای محصولات تغییر دهنده مو است.

با این حال، اعداد و ارقام نشان دهنده یک روند کوچک و رو به رشد در میان زنان برای پذیرش قفل های طبیعی خود از جمله خاکستری به عنوان بیانیه ای در برابر انتظارات جنسیتی سنتی نیست.

اکنون، رنگ کردن موهایتان صرفاً برای پوشاندن عیوب نیست. این در مورد تغییر ایده آل ها، بیان یک بیانیه جسورانه و بازیابی رنگ طبیعی خود است.

طبق دایره المعارف مو: تاریخ فرهنگی اثر ویکتوریا شرو، در تکرارهای اولیه، رنگ کردن مو توسط مردان و زنان برای زیباتر کردن ظاهر یا پنهان کردن رشته های سفید انجام می شد.