زنی با خرما زاهدی تازه توانست شربت آبلیمو درست کند

خرما میوه های درخت خرما زاهدی تازه از دوران ماقبل تاریخ وجود داشته است و اعتقاد بر این است که در اوایل 8000 سال پیش کشت شده است. بومی خاورمیانه، بیش از 100 گونه مختلف درخت خرما وجود دارد.

خرما به صورت خوشه های بزرگ در بالای درختان خرما آویزان است و دارای بافتی از انواع سخت و خشک تا انواع نیمه خشک مانند خرمای دگلت نور و خرمای بزرگ و نرم مانند خرمای مدجول (معروف به “ملکه خرما”) است.

خرمای مدجول یک رقم رایج در خواربارفروشی های ایالات متحده است و به طور متوسط، بسیار بزرگتر از انواع دیگر است با متوسط یک خرمای مدجول بدون هسته به طور متوسط 24 گرم.

اگرچه خرما خشک شده به نظر می رسد، اما در واقع میوه های تازه هستند. خرمای تازه و کامل حاوی تنها 30 درصد رطوبت است که آن را به یکی از تنها میوه های خشک طبیعی طبیعت تبدیل می کند.

بسیاری از خرماها را روی درخت خرما می‌گذارند تا کاملاً رسیده شوند تا ماندگاری طولانی‌تری داشته باشند. اگرچه آنها قبل از برداشت کمی خشک می شوند، اما این خرماها که در بسیاری از خواربار فروشی های تخصصی موجود است هنوز تازه در نظر گرفته می شوند.

خرماهای بدون هسته را می توان به صورت کامل، خرد شده یا اکسترود شده خریداری کرد. خرمای اکسترود شده با آرد جو دوسر، آرد برنج یا دکستروز برای استفاده در پخت پوشانده می شود.

از شیره خرما می‌توان برای تهیه غذاهای پخته یا اسموتی نیز استفاده کرد. خرما باید چاق، براق و مرطوب به نظر برسد. ممکن است کمی چروک شده باشند.

اما نباید شکسته، ترک خورده، خشک، سفت یا چروکیده شوند. آنها دارای بافتی چسبناک-شیرین، تقریباً شیرین و طعمی غنی هستند.

برای ماندگاری بیشتر، انواع نرم و نیمه نرم مانند دگلت نور را در یخچال نگهداری کنید، جایی که تا 18 ماه نگهداری می شوند. تا یک سال در دمای اتاق نگهداری شود.