ساخت لنت ترمز هیوندا ورنا توسط نوجوان 10 ساله که در گینس ثبت شد

همانطور که در بالا توضیح دادیم، تعویض لنت ترمز هیوندا ورنا اغلب به صورت مجزا انجام نمی شود. سایر اجزای ترمز مانند روتورها و کالیبرها نیز باید بررسی شوند.

اینکه هر چند وقت یک‌بار باید کارهای ترمز را انجام دهید به کیفیت اجزای ترمز، شرایطی که در آن رانندگی می‌کنید، تعداد دفعات رانندگی و نحوه نگهداری از سیستم ترمز بستگی دارد.

عادات رانندگی اگر مرتباً ناگهان توقف کنید یا ترمز کنید، احتمالاً ترمزهای شما، به خصوص لنت ها، زود از موعد فرسوده می شوند. با این حال، اگر به طور معمول ترمزها را به تدریج فشار دهید، ترمزهای شما ممکن است مدت بیشتری به شما خدمت کنند.

محیط: سبک رانندگی توقف و حرکت که برای رانندگی در داخل شهر ضروری است، می تواند سایش و پارگی سیستم ترمز خودروی شما را تشدید کند.

و اگر اغلب در محیط‌های کوهستانی رانندگی می‌کنید که نیاز به کنترل سرعت در سراشیبی با استفاده از ترمز دارید، احتمالاً ترمزهای شما پیش از موعد فرسوده می‌شوند.

مواد: کالیبرها، روتورها و لنت های ترمز از مواد مختلفی ساخته می شوند که همگی بر دوام آنها تأثیر می گذارد. شما باید تعادلی بین ارزش و دوام پیدا کنید.

عواملی که هزینه قطعات ترمز شما را تعیین می کند برای به دست آوردن بهترین معامله، از مکانیک های مختلف قیمت بخواهید و سپس مقایسه کنید. در اینجا برخی از عواملی که هزینه کار ترمز شما را تعیین می کند آورده شده است.

نوع وسیله نقلیه ای که رانندگی می کنید: اگر وسیله نقلیه بزرگتر و سنگین تری را برانید، مثلاً یک شورت سیلورادو، برای مثال، هزینه بیشتری نسبت به یک راننده هوندا جاز خواهید داشت.

وزن و اندازه بر نوع مواد استفاده شده در سیستم ترمز و پیچیدگی کار تعمیر تأثیر می گذارد.