سرکه لیمو برای درمان کمر درد بسیار موثر می باشد

هم آب لیمو و هم سرکه لیمو حاوی اسید هستند اولی اسید سیتریک و دومی اسید استیک دارد. هر دو نسبتا ضعیف هستند، اما اسید سیتریک کمی قوی تر است.

با این حال، قدرت یک اسید بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که اکثر مردم می دانند. قدرت یک اسید معیاری از تمایل آن به اهدای یون هیدروژن به محلول است.

سطح تعادل نقطه ای که اسید از یون هیدروژن باز می ایستد قدرت اسید را تعیین می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، سطح اسید در محلول کمتر باشد، اسید قوی تر است. قدرت یک اسید با مقدار نشان داده می شود. هر چه اسید کمتر باشد، قوی تر است.

باشه با ما بمون زیاد نگران pKa نباشید. وقتی اکثر مردم در مورد اسیدیته صحبت می کنند، در مورد pH صحبت می کنند. در حالی که pKa قدرت یک اسید را اندازه گیری می کند.

pH مقدار اسید را در یک محلول اندازه گیری می کند. در نتیجه، pH سرکه و آب لیمو به طور مستقیم با قدرت اسید استیک و سیتریک موجود در آنها مطابقت ندارد زیرا میزان اسید موجود در محلول متفاوت است.

به عنوان مثال، دو نوع مختلف سرکه هر دو حاوی اسید استیک هستند، اما ممکن است حاوی مقادیر متفاوتی باشند. اگرچه اسید موجود در هر دو دارای قدرت یکسانی است.

آب لیمو حاوی مقادیر زیادی اسید سیتریک است که حدود 0.05 گرم در میلی لیتر است. اسید سیتریک یک اسید ضعیف با pKa 2.79 است. سطح دقیق اسید سیتریک در آب لیمو می تواند نوسان داشته باشد.

اما به طور کلی، آب لیمو بسیار اسیدی است و pH آن 2 است، زیرا درصد اسید بالایی دارد. در برخی موارد، آب لیمو می تواند pH کمی بالاتر تا 2.6 داشته باشد.