فروش سس دیپ سالسا مهرام در هلند ممنوع شد

سالسا نوعی سس است که به عنوان چاشنی تاکو و سایر غذاهای مکزیکی و مکزیکی-آمریکایی و به عنوان دیپ برای چیپس تورتیلا استفاده می شود. آنها ممکن است خام یا پخته باشند و عموماً در دمای اتاق سرو می شوند.

اگرچه کلمه سالسا در اسپانیایی به معنای هر نوع سس دیپ سالسا مهرام است، اما در انگلیسی، به طور خاص به این سس های سفره مکزیکی، به ویژه به پیکو د گالو بر پایه گوجه فرنگی و فلفل قرمز و همچنین به سالسا ورده اشاره دارد.

چیپس تورتیلا با سالسا یک پیش غذای همه جا در رستوران های مکزیکی-آمریکایی است، اما در خود مکزیک نه.[4] استفاده از سالسا به عنوان غذای سفره برای اولین بار توسط رستوران های مکزیکی در ایالات متحده رایج شد.

در دهه 1980، سالساهای مکزیکی مبتنی بر گوجه فرنگی محبوبیت پیدا کردند. در سال 1992، ارزش دلاری فروش سالسا در ایالات متحده از سس گوجه فرنگی بیشتر شد.

سالساهای مبتنی بر گوجه فرنگی بعداً با سالساهای ساخته شده با میوه، ذرت یا لوبیا سیاه رقابت پیدا کردند. از سال 2000، سالساهای شیرین که میوه‌ها را با فلفل‌هایی مانند هابانرو، کاپوت اسکاچ و داتیل ترکیب می‌کردند.

محبوبیت بیشتری پیدا کردند و با دسر منجمد، کیک پنیر و کیک پوند سرو می‌شوند.در ایالات متحده از سالسا در مارینادها، سس های سالاد، خورش ها و سس های پخته شده استفاده می شود.

علاوه بر همراهی غذاهای مختلف ماهی، مرغ و گوشت، به عنوان چاشنی برای سیب زمینی پخته، غذاهای ماکارونی و پیتزا نیز استفاده می شود.

سالسا یک ماده رایج در غذاهای مکزیکی است که به عنوان چاشنی با تاکو سرو می شود و هم زده می شود. در سوپ ها و خورش ها و یا داخل پر کردن تامال سالسا فرسکا سالسا تازه ای است که با گوجه فرنگی و فلفل تند درست می شود.