فواید و مضرات خرمالو خشک

فواید خرمالو خشک بسیار بالا می باشد، به گونه ای که مصرف آن به صورت مداوم سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری دیابت نیز می شود. البته این موضوع را در نظر بگیرید که خرمالوی گس یا نارس به دلیل داشتن نانین احتمال ابتلا به بیماری‌ها را نیز افزایش می‌دهد، اما پس از رسیدن نانین موجود در خرمالو از بین می رود. برای تهیه و خرید خرمالو خشک درجه یک بسته بندی شده، شما می توانید با شماره های این مرکز تماس بگیرید. تهیه و خرید خرمالو به صورت مستقیم سبب می‌شود که قیمت این محصول نیز مقرون به صرفه تر باشد. در ادامه مطلب به فواید و همچنین و مضرات خرمالو خشک بیشتر خواهیم پرداخت.

فواید و مضرات خرمالو خشک

خرمالو خشک

خرمالو خشک خرمالو خشک یکی از بهترین تنقلات می باشد از آنجایی که بیشتر کودکان تمایل بالایی برای مصرف خرمالو خشک دارند، بنابراین شما می توانید با تهیه و خرید این محصول آن را جایگزین انواع تنقلات مضر همانند چیپس و پفک نمایید.

پزشکان بر این باور هستند که نباید خرمالو خشک را به صورت ناشتا در وعده صبحانه مصرف کنید، زیرا میزان اسید معده را افزایش می دهد، بنابراین بهتر است خرمالو خشک را در وعده عصرانه و یا قبل از وعده های غذایی اصلی از جمله ناهار و شام استفاده نمایید و از خواص آن بهره مند شوید.

محیط نگهداری خرمالو خشک حتماً باید عاری از هرگونه گرد و غبار و حشرات باشد. پس از باز نمودن بسته بندی خرمای خشک بهتر است آن را درون ظروف درب پوش دار پلاستیکی قرار بدهید، تا از نفوذ رطوبت به درون خرمالو خشک جلوگیری بشود.

خرمالو خشک ایرانی کیفیت بسیار بالایی دارد و امروزه نیز صادرات این محصول به کشورهای مختلف رونق گرفته است. صادرات خرمالو خشک به کشورهای منطقه خلیج فارس سبب افزایش ارز آوری به داخل کشور می شود و همچنین نقش بسیار عالی بر افزایش اشتغال زایی جوانان نیز داشته است.

برخی از افراد سودجو خرمالوی خشک را با قیمتی مناسب خریداری نموده و همچنین آن را به مدت زمان طولانی در انبار ها نگهداری می کنند و با گذشت مدت زمان طولانی آن را با قیمت گزاف به فروش می رسانند که در هنگام مصرف شاهد کهنه بودن و تغییر مزه خرمالو خشک خواهید بود، از این رو برای تهیه این محصول حتما به مراکز معتبر و دارای تائیدیه بهداشت مراجعه کنید.

خرمالو خشک بسته بندی

خرمالو خشک بسته بندی خرمالو خشک منبع جذب انواع حشرات و همچنین گرد و غبار می باشد، پزشکان بر این باور می باشند که افراد حتما باید از خرمالو بسته بندی استفاده کنند، زیرا خرمالوهای خشک فله به دلیل غیر بهداشتی بودن احتمال ابتلا به بیماری‌های گوارشی و همچنین انگل روده را نیز افزایش می دهد

بنابراین برای فروش و ارائه خرما حتماً باید آن را بسته بندی کنند، شما نیز هنگام خرید خرمالو خشک بسته بندی شده به نکات زیر توجه داشته باشید و از خرید خرمالو خشک فله خودداری نمایید.

  1. بهترین بسته بندی خرمالو خشک باید به گونه ای باشد که مشتری در هنگام خرید به راحتی بتواند کیفیت خرمالو و همچنین رنگ آن را مشاهده نمایید، از این رو بزرگترین کارخانه ها عموماً از پلاستیک های رنگ شفاف استفاده می نمایند.
  2. داشتن تاریخ تولید از مهمترین ویژگی های خرمالو خشک بسته بندی شده می باشد.
  3. در این مرکز در هنگام ارائه خرمالو خشک بسته بندی شده تاریخ تولید و همچنین تاریخ انقضا را برای مشتریان درج می نماییم.
  4. بسته بندی خرما باید به گونه ای باشد که از عبور هوا به درون خرمالو خشک جلوگیری شود. نفوذ رطوبت درون خرمالو خشک باعث کاهش طول عمر این محصول می شود.

خرمالو خشک کره ای

خرمالو خشک کره ای جالب است بدانید خرمالو علاوه بر داشتن طرفداران بسیار زیاد در کشور ایران در کشورهایی مانند کره و چین نیز مورد استقبال قرار گرفت است و یکی از بهترین میان وعده ها می باشد.

البته در کشور کره از خرمالو خشک به عنوان وعده اصلی به خصوص در صبحانه نیز استفاده می نمایند، روش خشک کردن خرمالو در کشور کره نسبت به کشور ایران متفاوت می باشد، که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

  • در کشور کره برای خشک کردن خرمالو، از خرمالو های سایز کوچک استفاده می کنند. زیرا هرچه خرمالو سایز کوچک تری داشته باشد بنابراین خشک کردن آن ساده تر خواهد بود و از سوی دیگر کیفیت خرمالو در طولانی مدت نیز به خوبی حفظ خواهد شد.
  • برای خشک کردن خرمالو به روش کره ای باید قسمت پوست خرمالو جداسازی بشود، همانطور که می دانید قسمت پوسته خرمالو سفت و گس می باشد اما قسمت گوشته خرمالو بافت بسیار نرمی دارد.
  • بنابراین خرمالو خشک کره ای نسبت به خرمالو خشک تولید شده در کشور ایران کیفیت بالاتری دارد.
  • البته امروزه در کشور ایران کارخانه های بسیار زیادی خرمالو را به روش کره ای خشک می نمایند تا بتواند رضایت مشتریان خود را بیشتر جذب کنند.
  • یکی از ویژگی‌های مهم و بارز خرمالو خشک کره ای داشتن مغز آجیل می باشد، عموماً در کشور کره در هنگام خشک کردن خرمالو در قسمت میانی آن از مغز گردو و یا مغز بادام استفاده می‌نمایند، که طعم عالی و بینظیری را به خرمالو می دهد.

همانطور که می دانید باغداران و کشاورزان بسیار زیادی در سطح کشور در زمینه تولید انواع خرمالو فعالیت دارند، بنابراین تهیه و تولید خرمالو خشک کره ای، توسط ایرانیان نقش بسیار عالی بر افزایش میزان صادرات دارد.

قیمت خرمالو خشک

قیمت خرمالو خشک عوامل بسیار زیادی بر قیمت خرمالو خشک تاثیر گذار می باشند، به طور کلی نبود ثبات ارز در بازار داخلی و خارجی سبب شده است که قیمت خرمالو خشک دائماً در حال تغییر باشد.

به طور کلی قیمت فروش و ارائه خرمالو خشک در هر فصل توسط صنف تعیین می‌شود، اما عوامل زیادی از جمله واسطه ها نیز تاثیر بسیار زیادی بر قیمت ارائه خرمالو خشک دارند.

به طور کلی خرمالوی خشک فله قیمت مقرون به صرفه تری دارد از سوی دیگر خرمالو خشک بسته بندی شده به دلیل پرداخت هزینه های بالا برای بسته بندی قیمت بالاتری دارد، اما از نظر بهداشتی نیز مورد تایئد می باشند.

شما می توانید برای آگاهی از قیمت دقیق خرمالو خشک در بازار از وب سایت های اینترنتی دیدن نمایید بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی قیمت خشک خرمالو خشک را به همراه وزن خرمالو را در وب سایت خود درج می نمایند.

خرید اینترنتی یکی از بهترین روش ها برای تهیه خرمالو خشک با قیمتی مناسب است، زیرا شما مستقیما با تولید کننده در ارتباط هستید.

قیمت خرمالو خشک تولید شده به روش صنعتی و همچنین خرمالوی خشک تولید شده به روش سنتی متفاوت است، البته کیفیت و همچنین طعم خرمالو خشک صنعتی بسیار بهتر می باشد.

خرمالو خشک درسته پاییزی

خرمالو خشک درسته پاییزی خرمالو یکی از بهترین میوه های فصل پاییز می باشد که طول عمر بسیار کوتاهی دارد. طعم عالی و بی نظیر این محصول سبب شده است که تمامی گروه های سنی تمایل بالایی برای مصرف خرمالو داشته باشند.

تقریبا می توان گفت در منطقه خلیج فارس، بزرگترین کشور در زمینه تولید انواع خرمالو، ایران می باشد، که کیفیت خرمالوی تولید شده ایرانی مورد استقبال کشورهای همسایه قرار گرفته است و سالیانه تناژ بالایی از خرمالو خشک درسته پاییزی به کشورهای مختلف صادر می شود.

خرمالو طول عمر بسیار کوتاهی دارد و پس از چیده شدن از درخت حدود ۱۰ الی ۲۰ روز قابل مصرف می باشد، البته کشاورزان اصیل ایرانی برای افزایش طول عمر خرمالو این محصول را به صورت نارس، از درختان جدا می کنند، تا از این طریق بتوانند خرما را به مدت یک ماه نگهداری نمایند.

ایرانیان از زمان قدیم برای مصرف این میوه در تمام فصول سال، آن را خشک می نموده اند که البته روش های خشک کردن خرمالو مختلف و متفاوت می باشد.

شما می توانید خرمالو را به صورت ورقه ای خشک نمایید، امروزه دستگاه صنعتی جدیدی تولید شده است که خرمالو خشک را به صورت درسته نیز تهیه می نمایند.

اگر شما در این فرآیند خشک کردن خرمالو به نکات بسیار ویژه توجه داشته باشید، می توانید بهترین نوع خرمالو خشک را تهیه کنید و در تمام فصول سال آن را مصرف نمایید.

جالب است بدانید که در طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله سرماخوردگی از دمنوش خرمالو خشک استفاده می نمایند، که از جمله ارگانیک ترین و طبیعی ترین نوع دمنوش ها می باشد.

خرمالو خشک تاثیر عالی بر کاهش وزن دارد، افرادی که می خواهند، وزن خود را در کمترین زمان ممکن کاهش بدهند، می توانند از دمنوش خرمالو خشک استفاده کنند.

خرمالو خشک باعث از بین رفتن اشتهای کاذب افراد شده و از این طریق میزان دریافت کالری بدن را نیز کاهش می یابد، بنابراین شما در کمترین زمان ممکن نیز شاهد کاهش وزن خواهید بود.

خرمالو خشک درسته پاییزی

خرمالو خشک درسته پاییزی مصرف خرما تاثیر عالی بر تقویت عملکرد دستگاه گوارش دارد، روش های خشک کردن خرمالو به دو صورت می باشد که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت؛

طرز تهیه خرمالو خشک درسته پاییزی به روش سنتی؛

خشک کردن محصولات خوراکی از جمله سبزیجات و همچنین میوه جات یکی از بهترین روش های نگهداری این محصولات می باشد. در این روش از هیچگونه مواد افزودنی استفاده نمی‌شود بنابراین خواص دارویی محصولات خوراکی نیز به خوبی حفظ می شوند.

ایرانیان از زمان قدیم که در فصل پاییز که میزان خرمالو بسیار زیاد بود، آن را با قیمتی مناسب و ارزان خریداری نموده سپس به روش های سنتی خشک می‌نموده‌اند.

شما می توانید خرمالو خشک درسته پاییزی را در قفسه های کابینت و یا انبار نگهداری کنید و برای نگهداری طولانی مدت آن نیاز به یخچال فریزر نمی باشد و این مزیت باعث شده است که بیشتر افراد خرمالو را به صورت خشک نگهداری کنند.

برای خشک کردن خرمالو ابتدا باید آن را به خوبی شستشو بدهید شما می توانید، از انواع محلول های شوینده میوه و سبزیجات آماده موجود در بازار استفاده کنید، عموماً بسیاری از کشاورزان برای جلوگیری از ایجاد کرم زدگی درون و خرمالو از سموم شیمیایی استفاده می کنند بنابراین شستشوی دقیق خرمالو حائز اهمیت می باشد.

در هنگام تهیه و خرید خرمالو به این نکته توجه نمایید، هر چه سایز خرمالو کوچکتر و همچنین بافت آن سفت و متراکم تر باشد، بنابراین سرعت خشک کردن افزایش می یابد و از سوی دیگر طعم خرمالو نیز به خوبی حفظ خواهد شد. بنابراین از خرید خرما های سایز درشت و یا با خرمالویی که بافت نرمی دارند خودداری کنید.

برای خشک شدن خرمالو حدود ۷ الی ۱۰ روز زمان لازم می باشد.

اگر شما در مناطق زندگی می کنید که میزان حرارت مستقیم آفتاب بسیار شدید می باشد، بهتر است از توری های نازک برای جلوگیری از تغییر رنگ خرمالو استفاده نمایید. در طی یک هفته حتما خرمالو ها را دائما جابه جا نمایید تا قسمت های مختلف خرمالو به صورت یکدست خشک بشود.

طرز تهیه خرمالو خشک درسته پاییزی به روش صنعتی؛

امروزه دستگاه های صنعتی جدیدی تولید شده است که باعث افزایش سرعت خشک شدن خرمالو می شود. نکته جالب درباره خشک کردن خرمالو به روش صنعتی کیفیت عالی و همچنین بهداشتی بودن این محصول می باشد از این رو امروزه بیشتر افراد تمایل دارند که از خرمالو های خشک صنعتی استفاده نمایند.

تمامی مراحل خشک کردن خرمالو صنعتی تحت نظر کارشناسان تغذیه می باشد و عموماً از بهترین محلول های شوینده برای تمیز کردن خرمالو درسته استفاده می نمایند. البته محیط خشک کردن خرمالو درون کارخانه ها باید عاری از هرگونه حشره و گرد و غبار باشد.

استفاده از دستگاه صنعتی در کارخانه ها باعث افزایش سرعت خشک شدن خرمالو نیز می شود و تقریبا می توان گفت فرایند تهیه خرمالو خشک درسته پاییزه درون کارخانه ها حدود ۲ الی ۳ ساعت می باشد.

مهمترین ویژگی خرمالو خشک صنعتی، رنگ بسیار عالی این محصول می باشد زیرا برای خشک کردن آن از حرارت مستقیم آفتاب استفاده نمی کنند، بنابراین از ایجاد سفتی و سختی درون بافت خرمالو نیز جلوگیری می شود.

خواص خرمالو خشک درسته

خواص خرمالو خشک درسته در طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلف از خرمالوی خشک استفاده می کنند، از جمله مهمترین خواص خرمالو که طبق آزمایش های اخیر به دست آمده است می‌توان به موارد زیر اشاره نمود؛

  • مصرف خرمالو به دلیل داشتن ویتامین ها و همچنین مینرال بالا باعث تغذیه سلول های مغزی می‌شود و زنان بارداری که در برنامه غذایی خود از خرمالو خشک استفاده می کنند، فرزندان شان نیز سطح هوشی بالاتری دارند.
  • مصرف خرمالو سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر و فراموشی نیز می شود.
  • خرمالو خشک یکی از بهترین تنقلات شناخته شده می باشد که به صورت مستقیم باعث پاکسازی دستگاه کبد چرب می شود.
  • میزان سطح آنتی اکسیدان های موجود در خرمالو خشک بسیار بالا بوده و از بهترین مواد غذایی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان خون و سرطان پستان می باشد.
  • مصرف خرمالو خشک به دلیل داشتن مواد مغذی سبب جوان سازی بافت پوست صورت و بدن می شود.