لوله و اتصالات پلیکا داراکار را می توان برای تسویه آب استخر استفاده کرد

لوله کشی که برای توسعه لوله و اتصالات پلیکا داراکار یک خانه ضروری است، هم برای تامین آب بهداشتی و هم برای تخلیه فاضلاب استفاده می شود. چه ساخت و ساز جدید باشد و چه بازسازی، قوانین از نظر اتصالات، مواد و قطر سختگیرانه است.

بنابراین اگر کسی از خود مطمئن نیست، نیاز به تماس با یک لوله کش واجد شرایط است. در واقع، تشخیص انواع مختلف لوله ها و کاربرد آنها همیشه آسان نیست.

یک خطا در نصب شما می تواند عواقب ناخوشایندی بر لوله های شما داشته باشد. انواع لوله ها چیست و چه کاربردی دارند؟ چگونه قطر لوله مناسب را پیدا کنیم؟ توصیه های متخصصان ما را در زمینه لوله کشی، دانستن و اجرا برای نصب خود کشف کنید.

لوله های مسی در لوله کشی کلاسیک هستند. قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین ماده، مس مرجع لوله‌ها است و معمولاً در بسیاری از ساختمان‌های قدیمی یافت می‌شود.

این دستگاه که به دلیل مقاومت آن در طول زمان شناخته شده است، می تواند آب سرد و گرم را با هر دمایی که دارد انتقال دهد و می تواند برای گرمایش استفاده شود.

مس که یک ماده قابل بازیافت است، همچنین به دلیل خواص ضد باکتریایی و زیبایی‌شناسی آن مورد قدردانی قرار می‌گیرد: برخی از آن به‌عنوان عنصری در دکوراسیون استفاده می‌کنند و لوله‌های مسی را در معرض دید قرار می‌دهند.

اما با وجود این مزایا، باید توجه داشت که این ماده گران است و نصب آن که عموماً با لحیم کاری (یک تکنیک جوشکاری بسیار خاص) انجام می شود، در دسترس همگان نیست.

لوله های پی وی سی که اغلب برای تخلیه فاضلاب استفاده می شود، جایگزین لوله های سربی شده است که اکنون به دلایل سمی ممنوع است.

پی وی سی سبک و نصب آسان این مزیت را دارد که نیازی به جوش ندارد و خرید آن بسیار مقرون به صرفه است. در بازار، این ماده در دو دسته وجود دارد.

پی وی سی کلاسیک و پی وی سی سوپرکلره (PVC-C). دومی علاوه بر ارائه مزایای مشابه با مدل سنتی، عایق تر است و می تواند بدون آستین محافظ فرورفته باشد. علاوه بر این، مقاومت بیشتری در برابر مواد شیمیایی و شوک نشان می دهد.

همچنین توجه داشته باشیم که PVC هنگام عبور آب عایق صوتی بهتری نسبت به مس دارد. از نظر معایب، توجه داشته باشید که PVC به خوبی UV را تحمل نمی کند.