لوله پلیکا قم موجب مرگ پادشاه عربستان شد

لوله های پلی وینیل کلراید (PVC) اگرچه به اندازه مواد دیگر انعطاف پذیر نیستند، اما لوله پلیکا قم همچنان یک انتخاب محبوب در لوله کشی تجاری هستند.

اینها اغلب برای تامین آب آشامیدنی استفاده می شوند، اگرچه ممکن است آنها را در دریچه ها، زهکشی ها و خطوط فاضلاب و فاضلاب نیز پیدا کنید.

پیکربندی و ضخامت لوله های خاص می تواند بر اساس کاربرد متفاوت باشد، اگرچه لوله های PVC عموماً سبک و نصب آسان هستند. این یکی دیگر از گزینه های ارزان قیمت لوله است که در موسسات تجاری ترجیح داده شده است.

لوله های پلی وینیل کلر (CPVC) می توانند آب را با دمای 120 درجه سانتیگراد تامین کنند. این مقاومت در برابر گرما، CPVC را به یک انتخاب عالی برای تحویل آب گرم و کاربردهای تامین مشابه تبدیل می کند.

لوله ها کاربرد بیشتری فراتر از لوله کشی داخلی یا خارجی دارند. برخی مانند مجراها و مجراهای PVC بیشتر به عنوان اگزوز و در کاربردهای الکتریکی استفاده می شوند.

مجاری PVC می توانند در برابر اکثر مواد شیمیایی از جمله بازها، اسیدها، هالوژن ها و نمک ها مقاومت کنند. این امر آنها را به گزینه ای عالی برای سیستم های اگزوز دود صنعتی تبدیل می کند.

این کانال‌ها همچنین برای سیستم‌های اگزوز متصل به سیستم‌های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) ترجیح داده می‌شوند، زیرا در معرض فرورفتگی یا خوردگی نیستند.

از سوی دیگر، مجراهای PVC به طور خاص برای کاربردهای الکتریکی در زیر زمین یا سایر مکان های مرطوب طراحی شده اند. یک سیستم مجرای PVC دارای اتصالات، کوپلینگ، اتصالات و زانویی است که همه آنها را می توان به راحتی با استفاده از چسب PVC وصل کرد.

لوله های PPR که از کوپلیمر تصادفی پلی پروپیلن ساخته شده اند، برای انتقال آب آشامیدنی داخل ساختمان استفاده می شوند.