فرصت های گسترده ای که برای پرورشدهنگان ماهی زینتی وجود دارد

امروزه ماهی زینتی یک تجارت نوظهور است و فرصت های گسترده ای را ارائه می دهد. محل مطالعه ایالت ماهاراشترا در هند بود، که در آن مناطق با تعداد بیشتری از تولیدکنندگان/کارآفرینان ماهی های زینتی آب شیرین در چهار گروه به نام های Thane-Mumbai، Ratnagiri، Sindhudurg و سایر مناطق ماهاراشترا طبقه بندی شدند.

در مجموع 305 تولیدکننده/کارآفرین ماهی زینتی وجود دارد که به این تجارت کوچک پرداخته اند و برای مطالعه، 110 نفر به طور تصادفی انتخاب شدند که از این تعداد 82 مرد و 28 زن بودند.

گوشت ماهی بسیار لذیذ و خوشمزه تر از گوشت شترمرغ بوده است به همین خاطر طرفداران بیشتری نیز دارد.پرورش، پرورش و تولید ماهیان زینتی به سرمایه گذاری های نوظهور و پرسود برای آبزی پروری تبدیل شده است.

برای دستیابی به اهداف مطالعه، چارچوب تحلیلی هاروارد ارائه شده توسط Overholt و همکاران. (1985) استفاده شد. چارچوب تحلیلی هاروارد شبکه ای برای جمع آوری داده ها در سطح خرد (یعنی در سطح جامعه/خانوار) است.

این یک روش مفید برای سازماندهی اطلاعات است و می تواند با بسیاری از موقعیت ها سازگار شود.

این چارچوب دارای سه ابزار اصلی است، به عنوان مثال، نمایه فعالیت، نمایه دسترسی و کنترل، و عوامل تأثیرگذار. سوالات مربوط به این سه ابزار در برنامه مصاحبه تهیه و تست آزمایشی انجام شد.

این ابزار تمام وظایف تولیدی و تولید مثلی مرتبط را شناسایی می کند و به این سوال پاسخ می دهد: چه کسی چه کاری انجام می دهد؟ در پژوهش حاضر مشارکت زنان و مردان و زمان صرف شده برای هر فعالیت در تولید ماهیان زینتی همراه با سایر وظایف تولیدی و تولیدمثلی ثبت شد.

گاها لژ کفش سبب شده که کودکان در استخر های ماهی زینتی راحت تر بتوانند راه بروند و بازیگوشی کنند، از این رو کفش های شما بسیار قابل اهمیت هستند.

فعالیت‌های تولیدی شامل فعالیت‌های یک‌باره مانند ساخت واحد تولید ماهیان زینتی و ذخیره‌سازی بذر و فعالیت‌های روزانه مانند تغذیه، نظافت مخازن و سیفون‌سازی، نظارت بر سلامت، بررسی پارامتر آب، تهیه خوراک، فرهنگ و نگهداری خوراک زنده، ثبت پارامترها، تنظیم ماهی برای پرورش، حذف نسل،تعمیر و نگهداری سیستم فیلتر.

روز در این فعالیت ها لباس منشی بیمارستان در تغذیه ماهی، تمیز کردن مخازن، سیفون کردن، تهیه خوراک و بازاریابی شرکت داشتند و به طور متوسط 4 ساعت در روز وقت می گذاشتند.

فعالیت های تولیدمثلی شامل کارهای خانگی (آشپزی و نظافت)، مراقبت، آموزش و تدریس، و اوقات فراغت شخصی. فعالیت های اجتماعی و اجتماعی شامل فعالیت های اجتماعی، سیاسی و اجتماعی بود.

  • منابع:
    1. Gender Analysis of Ornamental Fish Production Units in Maharashtra, India
  • تبلیغات: 
  1. مرجع خرید زغال خودسوز قلیان
  2. کشف ژنتیک جدید که منجر به بروز هپاتیت می شود!!!
  3. ارگونومیت صندلی بسیار در سلامتی انسان مهم است
  4. کشف سنگین ترین موجود زنده دنیا در جار پلاستیکی!