مایع دستشویی بزرگ را می توان برای مشکی کردن رنگ مو استفاده کرد

به گفته مرکز کنترل بیماری ها (CDC)، بهداشت دست شامل پاکسازی دست ها با استفاده از آب و صابون، شستشوی دست های ضد عفونی کننده، مالش های ضد عفونی کننده دست مانند ضدعفونی کننده های دست مبتنی بر الکل (ABHS)، فوم ها یا ژل ها، یا ضدعفونی کننده دست جراحی می شود.

ضدعفونی‌کننده‌ها و مایع دستشویی بزرگ دست به‌عنوان یک ضدعفونی‌کننده امروزه به دلیل سهولت در دسترس بودن، کمبود آب و زمان و اثربخشی ثابت شده‌شان در کاهش بار میکروبی، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مروری بر کارهای تحقیقاتی بیان می‌کند که ادبیات محدودی در رابطه با ضدعفونی‌کننده‌های دست و شستن دست‌ها در دسترس است. از آنجایی که کووید-19 به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته است.

خرید هراسناک ضدعفونی‌کننده‌ها به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا منجر به جمع‌آوری اسپری‌های ضدعفونی‌کننده، ژل‌ها و غیره بدون اطلاع از تأثیر ضدعفونی‌کننده شده است.

هدف اصلی این مطالعه ارزیابی این است که شستشوی دست با آب و صابون نسبت به استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های دست در جدا کردن برخی از میکروارگانیسم‌ها مؤثرتر و کاربردی‌تر است.

Scopus، و Google Scholar، برای مقالات منتشر شده از سال 2010 تا 2019. در ابتدا، دو نویسنده مختلف به طور مستقل مقالات منتخب را بر اساس عناوین و چکیده‌های مرتبط با این مطالعه تجزیه و تحلیل کردند.

برای جلوگیری از از دست دادن هر مقاله مرتبط در طول جستجوی اولیه، ما منابع مطالعات انتخاب شده را تجزیه و تحلیل کرده ایم. مطالعات تکراری و متقابل حذف شدند.

سوابق بر اساس معیارهای ورود و خروج غربالگری شدند، مطالعات متن کامل برای واجد شرایط بودن ارزیابی شدند و سنتز کیفی انجام شد. کلیدواژه‌های این نظرسنجی «شستن دست»، «ضدعفونی‌کننده دست» و «موثر» بود.