محصولات پلاستیکی همارا را می توان برای تهیه سوخت فسیلی استفاده کرد

ظروف و بسته بندی های محصولات پلاستیکی همارا پلاستیک های یکبار مصرف معمولی هستند. شناسایی کمی که از ظروف و بسته بندی های پلاستیکی برای عرضه محصولات استفاده می کند.

چه کسانی این محصولات را خریداری می کنند و ظروف و بسته بندی آنها را دور می اندازند ضروری است.

ما یک مدل برای تجزیه و تحلیل جریان مواد با استفاده از جداول ورودی خروجی ایجاد می کنیم که جریان بین بخشی پلاستیک ها را به عنوان ظروف و بسته بندی مشخص می کند.

ما این مدل را برای جریان مواد پلاستیکی در سراسر کشور در ژاپن اعمال می‌کنیم و در مورد اینکه کدام نوع پلاستیک باید از چه منابعی جمع‌آوری شود تا به هدف بازیافت تعیین‌شده توسط دولت برسد، بحث می‌کنیم.

این مدل IO-MFA می‌تواند برای کشورهای دیگری که جداول ورودی-خروجی را منتشر می‌کنند و مبنایی برای استراتژی‌هایی برای حل مشکلات مرتبط با پلاستیک‌های یک‌بار مصرف ارائه می‌کنند، اعمال شود.

دولت ژاپن یک استراتژی برای پلاستیک ها تدوین کرد و اهداف بلندپروازانه ای از جمله کاهش 25 درصدی زباله های پلاستیکی یک بار مصرف و استفاده مجدد بازیافت 60 درصدی برای ظروف و بسته بندی های پلاستیکی تا سال 2030 تعیین کرد.

استفاده از پلاستیک از جمله ظروف و بسته بندی که باید مبنای استراتژی باشد، نامشخص است. در اینجا، ما جریان مواد در سراسر کشور پلاستیک در ژاپن را بر اساس جداول ورودی خروجی شناسایی می کنیم.

از تقاضای داخلی 8.4 میلیون تنی پلاستیک در سال 2015، 1.6 و 2.5 میلیون تن به ترتیب برای ظروف و بسته بندی شامل جریان ورودی خانگی و صنعتی از طریق خرید تهیه محصولات، خدمات و مواد خام برآورد شد.

با توجه به مقدار فعلی بازیافت جمع‌آوری‌شده از خانوارها، هدف استفاده مجدد بازیافت قبلاً محقق شده است، اگر هدف محدود به ظروف خانگی و زباله‌های بسته‌بندی باشد، همانطور که تمرکز بازیافت ژاپن است.

قانون در مقابل، نتایج نشان می‌دهد که دستیابی به هدف به طور جمعی با صنایع بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین، ضروری است که در کل زنجیره تامین تلاش شود.

ظروف و بسته بندی مواد غذایی که به بخش های فرآوری مواد غذایی و خدمات غذایی سرازیر می شوند، 15 درصد از ورودی ظروف و بسته بندی به صنایع را تشکیل می دهند.