مردی با فروش میوه خشک توت فرنگی میلیاردر شد

هدف از این مطالعه تعیین امکان استفاده از کنسانتره آب chokeberry به عنوان یک جزء محلول اسمزی و خشک کردن همرفت – مایکروویو – خلاء برای به دست آوردن توت فرنگی خشک حامی سلامتی بود.

ماده تحقیق میوه خشک توت فرنگی بود که در ساکارز و ساکارز با افزودن کنسانتره آب chokeberry آبگیری شد و سپس تحت مایکروویو-همرفت-خلاء یا خشک کردن انجمادی قرار گرفت.

تجزیه و تحلیل برای تعیین تأثیر فرآیندهای اعمال شده بر محتوای ویتامین C، پلی فنل کل، فعالیت آنتی اکسیدانی و خواص حسی در میوه خشک انجام شد.

نتایج مطالعه امکان استفاده از کنسانتره آب chokeberry را به عنوان جزئی از محلول اسمزی، به ویژه با توجه به محتوای پلی فنولیک ها و فعالیت آنتی اکسیدانی تایید کرد.

علاوه بر این، خشک کردن همرفت مایکروویو خلاء به عنوان یک فناوری امیدوارکننده برای تولید توت فرنگی خشک، با پتانسیل بالا برای سلامتی و کیفیت حسی قابل قبول نشان داده شد.

فصلی بودن یکی از عوامل کلیدی است که نیاز به فرآوری میوه را در درجه اول برای آب میوه ها، نوشیدنی ها و کنسانتره ها، بلکه برای مواد جامد و محصولات منجمد یا خشک تعیین می کند.

محبوبیت توت فرنگی به دلیل ویژگی های حسی و همچنین ارزش کالری پایین، محتوای قندهای آسان هضم، اسیدهای آلی، مواد معدنی و همچنین ویتامین ها و ترکیبات با خواص آنتی اکسیدانی است.

فواید توت فرنگی برای سلامتی با فراوانی ترکیبات بیولوژیکی فعال مشخص می شود که از مقاومت طبیعی ارگانیسم حمایت می کنند.

از جمله اسید الاژیک (هگزا هیدروکسی دیفنیک اسید)، پلی فنولیک ها، عمدتاً فلاونوئیدها، که به خنثی کردن آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند و در نتیجه خطر توسعه را کاهش می دهد.

بیماری های قلبی عروقی توت فرنگی به دلیل ماندگاری کوتاه خود در معرض فرآیندهای تکنولوژیکی مختلفی قرار می گیرد که عمدتاً انجماد و همچنین تبدیل به مربا یا نوشیدنی می شود.