کارخانه خرمالو خشک درسته پاییزی + تولید پخش عرضه

بصورت کلی میوه های خشک بدلیل مغذی بودن و انرژی زیادی که دارن تاثیر بسزایی بر روی سلامتی ما دارند.اما در مورد خواص خرمالو خشک می توان به موارد زیادی اشاره نمود.خرمالو خشک علاوه بر انرژی زا بودن برای دوران بارداری زنان باردار بسیار مفید می باشد و مصرف آن توصیه می شود.همچنین مصرف خرمالو خشک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.درمان اسهال خونی،جلوگیری از بالا رفتن کلسترول و فشار خون و مفید بودن در حفاظت از شبکیه چشم از دیگر خواص میوه خشک خرمالو می باشد.خرمالو خشک بسته بندی دارای بهترین کیفیت هستند. که‌ در کارخانه خرمالو خشک بسته بندی و به بازار های فروش عرضه می شوند.

که دارای طعم بسیار خوشمزه ای هستند. این خرمالو ها را بیش تر خانم ها هم می توانند درست کنند. و در بسته های مختلف و متفاوتی می باشند. که قیمت های مناسبی را شامل می شوند.

کارخانه خرمالو خشک درسته پاییزی + تولید پخش عرضه

چگونه خرمالو را خشک کنیم

چگونه خرمالو را خشک کنیم به طور کلی خرمالو‌ها در دو نوع ژاپنی و فویو دسته بندی می‌شوند. شکل خرمالو‌های ژاپنی بلوط مانند هستند. این خرمالو‌ها زمانی برای خشک شدن مناسب هستند که به یک بافت نرم مانند بافت گرجه رسیده باشند. از طرفی خرمالو‌های فویو که معمولا اندازه کوچکتری دارند، در حالت سخت هم قابل استفاده هستند و تهیه چیپس از آن‌ها راحت‌تر است. علاوه بر این، خرمالویی که برای خشک کردن انتخاب می‌کنید، صرف نظر از نوع آن، باید دارای یک رنگ نارنجی غلیظ و پر رنگ باشد

بعد از اینکه خرمالو‌های مناسب را تهیه کردید، آن‌ها را بشویید و به صورت حلقه‌ای برش دهید. دقت کنید که حلقه‌های بریده شده، زیاد کلفت نباشند و ضخامت آن‌ها به اندازه نیم سانت باشد. قبل از خشک کردن خرمالوها، می‌توانید آن‌ها را متناسب با سلیقه خود، در موادی مانند آب لیمو، شکر نارگیل، دارچین، جوز هندی و نمک دریایی غلتانده و مزه‌های دلچسب و متفاوتی به خرمالو‌ها اضافه کنید. علاوه بر طعم و مزه حاصله از این مواد، بهره‌مندی از خواصی مانند خواص جوز هندی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، به مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن نیز کمک می‌کند. برای خشک کردن خرمالو‌های حلقه شده، روش‌های مختلفی وجود دارد ۱. نور خورشید۲. شوفاژ یا بخاری۳. خشک‌کن۴. خشک کردن در فر

۱. نور خورشید

معمول‌ترین و ابتدای‌ترین روش خشک کردن خرمالو، استفاده از آفتاب است. اگر در یک منطقه آفتاب خیز زندگی می‌کنید، به راحتی می‌توانید با چیدن حلقه‌های خرمالو در یک سینی و قرار دادن آن در زیر نور آفتاب، آن‌ها را خشک کنید.

بهتر است نکات بهداشتی برای خشک کردن خرمالو را رعایت کنیم. برای جلوگیری از ورود حشرات و حیوانات می‌توان خرمالو‌ها را در سینی چید و روی آن یک توری کشید و با خیال راحت به خرمالو‌ها اجازه دهیم خودشان خشک شوند. (درسته و یا دو نیم شده.)

۲. شوفاژ یا بخاری

در صورت استفاده از رادیاتور یا شوفاژ در منزل، روی آن یک ورقه فویل بیندازید و خرمالو‌های حلقه‌ای شده (برش‌های حلقه‌ای به ضخامت نیم سانتیمتر) را روی آن بچینید تا با حرارت رادیاتور به آرامی خشک شوند. همچنین می‌توانید حلقه‌های خرمالو را در یک سینی بچینید و روی بخاری قرار دهید

۳. خشک‌کن

از دستگاه‌های مخصوص خشک کردن میوه استفاده کنید. با این دستگاه‌های برقی، می‌توان بیش از ۲۰ کیلوگرم خرمالو را در روز خشک کرد. برای استفاده از این وسیله قطعه‌های خرمالو را در طبقه‌های موجود در خشک کن قرار می‌دهیم و حواسمان هست که تکه‌ها روی هم قرار نگیرند، زیرا باعث می‌شود به هم بچسبد و نتوانیم خرمالو خشک با کیفیتی را داشته باشیم. دستگاه‌های میوه خشک کن معمولا دمای ۵۷ درجه سانتیگراد را برای میوه‌ها تنظیم کرده‌اند. (برای اطمینان به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.)

۴. خشک کردن در فر

یکی دیگر از روش‌های خشک کردن خرمالو، استفاده از فر است. در این روش، حلقه‌های خرمالو را بر روی ورقه‌های پخت مخصوص فر، بچینید و آن را به مدت یک ساعت در فر قرار دهید. بعد از یک ساعت، خرمالو‌ها را در سینی فر تکان دهید و مجددا آن‌ها را به مدت یک ساعت دیگر در فر قرار دهید، تا در نهایت به یک حالت طلایی قهوه‌ای و ترد برسند. معمولا درجه حرارتی بین ۹۵ تا ۱۰۰ درجه برای خشک کردن خرمالو کافی است و بیشتر از آن باعث سوختن میوه‌ها می‌شود. بعد از خشک کردن حلقه‌های خرمالو، آن‌ها را در یک ظرف در بسته قرار داده و در یخچال نگهداری کنید.

فروش خرمالو خشک

فروش خرمالو خشک خرمالودر کشورهای جنوب شرقی آسیا از دیرباز از خرمالوی خشک به‌عنوان تنقلات سنتی استفاده می‌شده و در یونان آن را غذای خدایان می‌نامیده‌اند. طعم لذیذ در کنار بافت مطبوع خرمالوی خشک آن را به خوراکی مغذی و سالمی بدل کرده است. خرمالوی خشک برای سلامتی بسیار مفید بوده و در کنار تقویت ایمنی بدن، تقویت بینایی و تنظیم توازن آنزیم‌ها و با بیماری‌های مختلف نیز مبارزه می‌کند

خرمالو تازه خیلی خوشمزه است. اما خرمالو خشک فوق العاده است. میوه خشک برای دورهمی ها و جشن های شما بسیار مناسب است. این خرمالو خشک بسیار با کیفیت بوده و طعم و مزه عالی دارد. میوه خشک را حتی می توانید بعنوان میان وعده در منزل یا محل کار خود نیز مصرف کنید.امکان خرید خرمالو خشک شده (میوه خشک خرمالو) بهداشتی و میوه خشک خانگی به صورت آنلاین هم‌اکنون در سایت های معتبر وجود دارد قیمت خرمالو خشک عمده به عوامل متفاوتی بستگی دارد که مهم ترین آنها قیمت و کیفیت خرمالو تازه است ، علاوه بر اینها فصل ، نحوه خشک شدن و برخی عوامل دیگر هم در قیمت خرمالو خشک تاثیر دارد.

مربای خرمالو خشک

مربای خرمالو خشک مربای خرمالو یکی از خوشمزه ترین مربا هاست به دلیل جدا نشدن پوست خرمالو خشک از ان نمیتوان از ان مربا درست کرد ولی از خرمالوی تازه به روش زیر یک مربای خوش طعم درست کرد

خرمالوها را زیر خرد کرده و پوست شان را جدا کنید.اگر خرمالوهایی که دارید هنوز سفت هستند، می‌توانید حدود یکی، دو روز آن‌ها را در دمای اتاق قرار دهید تا کاملا نرم شده و به اصطلاح برسند و بعد از آن‌ها استفاده کنید.

خرمالو ها را با چاقو له کنید و درون قابلمه بریزید. قابلمه را روی گاز و شعله کم بگذارید.

شکر را آرام آرام اضافه کرده و هم بزنید تا شکر و خرمالوها کاملا مخلوط و شکرها حل شوند.

حال آب لیموی تازه را اضافه کرده و هم بزنید.

بگذارید برای حدود ۴۰ دقیقه روی شعله متوسط باشد تا به جوش بیافتد.

بعد از اینکه مایع به غلطت مد نظر تان رسید شعله را خاموش کرده و صبر کنید تا خنک شود.در انتها مربا را درون شیشه ها بریزید و در یخچال نگه داری کنید.